Odpowiedni pakiet projektów ustaw wprowadzonych przez rząd, Duma Państwowa przyjęła na posiedzeniu we wtorek, 3 grudnia. Zmiany są wpisane w Kodeks Pracy, ustawa „O indywidualnych kontach w systemie obowiązkowego ubezpieczenia emerytalnego" i Kodeksu postępowania administracyjnego.

Pracownik będzie mógł uzyskać informacje o swojej działalności w formie papierowej lub elektronicznej, zwracając się do pracodawcy z ostatniego miejsca pracy, Funduszu Emerytalnym, Wielofunkcyjnym centrum lub Jednolitym portalu państwowym.

Pracodawcy będą zobowiązani do 30 czerwca 2020 roku włącznie w formie pisemnej poinformować każdego pracownika o zmianach w ustawodawstwie. E-książeczka będzie wchodzić w życie stopniowo. Pracownik będzie mógł wybrać między kontynuacją prowadzenia wersji papierowej i udostępnianiem informacji w formie elektronicznej. W tym przypadku, jeśli wybierzesz to drugie, pracodawca wyda dokument i już nie będzie odpowiedzialny za jego prowadzenie i przechowywanie, informuje RIA Novosti. Jeśli pracownik nie poinformuje o swoim wyborze w formie pisemnej do 31 grudnia, to pracodawca będzie kontynuował prowadzenie książeczki pracy.

Ustawa wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku. Dla tych, którzy po raz pierwszy wejdą w stosunek pracy od 2021 roku, będą prowadzone tylko elektroniczne pracownicze książki.

Według słów przewodniczącego Dumy Państwowej Rosji Wiaczesława Vołodina, wprowadzenie e-książeczki pracy ograniczy do minimum ryzyko utraty informacji i zwolni pracownika z obowiązku samodzielnego zajmowania się odzyskiwaniem danych o stażu pracy. To także ułatwi dla pracownika współpracę z działem kadr w zakresie zatrudnienia.

Agnieszka Pańko

Źródło: vesti.ru

 

 

Państwo: 

Dodaj komentarz

Zwykły Tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Przepisując ciąg znaków z obrazka udowodnij że nie jesteś botem.
2 + 2 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.